21 February 2009

Penawar Dari Al-Quran..

'
"Dan bersabarlah terhadap apa yang dikatakan oleh mereka (yang menentangmu), dan jauhkanlah dirimu dari mereka dengan cara yang baik."
"Dan biarkanlah Aku sahaja membalas orang-orang yang mendustakan (bawaanmu) itu, orang-orang yang berada dalam kemewahan, dan berilah tempoh kepada mereka sedikit masa;"
"Kerana sesungguhnya disisi Kami disediakan (untuk mereka) belenggu-belenggu dan neraka yang menjulang-julang,"
{Surah Muzzammil: ayat 10-12}
'
Surah ini aku dapat melalui mimpi, bila aku terjaga, aku cuba berfikir sejenak dan aku terus mencari buku tafsiran al-quran untuk mencari isi kandungannya. Bila aku amati dan hayati isi kandungannya terdetik dihatiku sungguh AGUNG kekuasaan MU Ya Allah. Didalam aku lemah menerima ujianMu Engkau telah menyuntik semangatku untuk dekat denganMU.
'
Ayat 10-12 memberi kesan yang mendalam dihatiku, dimana aku diuji dengan ujian yang paling berat dalam hidupku, aku buntu, aku bertindak melulu tapi setelah aku baca berulang kali surah ini, hatiku terpaku, air mataku berlinangan, terbukti persoalan yang aku cari sudah terjawab.
'
'
'

No comments:

Post a Comment