24 March 2009

DON'T BE SAD / JANGAN MENANGIS

Pada hari Jumaat 20 Mac 2009 bersamaan dengan 23 Rabiulawwal 1430 aku telah menerima senaskah buku bertajuk Don't be sad /Jangan Menangis / La Tahzan dari abangku semperna hari ulangtahun kelahiran anakku Dania Amani mengikut bulan islam.

Terpegun aku melihat caver buku tersebut, sangat cantik bewarna kuning berlatar belakang bunga teratai, sangat mengasyikkan, tenang hatiku. tak jemu aku pandang. bila aku membuka dan melihat isi kandungan buku tersebut hatiku bertambah teruja dan terpesona dengan kata-kata penulis tersebut. Penulis buku ini asalnya dari Indonesia. Setiap hari aku akan membaca dan menghayati bait-bait puisi dan ungkapan-ungkapan indah membuatkan hatiku semakin bersemangat untuk berusaha, berdoa dan tawakal.

Banyak pengajaran dan iktibar dari cerita-cerita zaman nabi dan zaman sekarang sebagai panduan pembakar semangatku. Kata-kata yang tersemat dalam ingatanku "MASA KEHIDUPANKU HANYA PADA HARI INI" kata-kata ini banyak mengajar aku erti menghargai masa mengingati Allah dalam keadaan senang dan susah.
Aku menjadikan ianya sebagai perinsip hidupku. Prinsip inilah yang akan menyibukkan diriku setiap detik untuk selalu memperbaiki keadaan, sekaligus akan berusaha meningkatkan mutu kerja

'
'
'

No comments:

Post a Comment